Robustan, dominantan i efikasan. Kratak je to opis najnovijeg izdanja Jeepa Grand Cherokee, koji smo isprobali u najprestižnijem izdanju. Pod poklopcem, naime, reži 3,0-litreni V6 CRDi dizelaš s 240 konjskih snaga, a oprema Overland obuhvaća sve čega se vozač uopće može sjetiti. I više od toga. Naviknuli na pretjerane cijene konkurentskih modela (od isprobanog su primjerka skuplji od 200.000 do 250.000 kn), ugodno smo se iznenadili vidjevši iznos od 501.600 kn za ovu, najbogatiju izvedbu, odnosno 416.480 kn za malo skromnije opremljenu. Jasno, i dalje je riječ o veliku novcu, ali ovo je luksuzan (k tome i golem) automobil s naprednim pogonom na sve kotače Quadra Drive II. Gotovo je nezaustavljiv, a uz zračni ovjes vozač može kontrolirati i visinu vozila. Također, elektronika mu dopušta da postavke vozila prilagodi režimu vožnje i podlozi (snijeg, sport, kamenje, blato, pijesak). Turbodizelski 241 konj sposoban je potjerati ovu grdosiju do maksimalnih 201 km/h. Fiatova Multijet tehnologija očito je poboljšala motor Grand Cherokeeja. Agregat je uparen s 5-brzinskom automatikom, koju smatramo prosječnom. Da joj je stupanj prijenosa više, ne bi štetilo...
Redizajnom se Grand Cherokee odmaknuo od titule staromodnog Amera te je vratio (samo)poštovanje. Uvjerili smo se u to probijajući se bez problema kroz zakrčene gradske prometnice. Iznimno prostrana unutrašnjost također je profitirala od promjene vlasnika - kvaliteta materijala u ovog talijaniziranog amerikanca bitno je kvalitetnija, a i interijer je oku ugodniji. Na ergonomiju nemamo prigovora. Osim za funkcije koje podilaze komforu, elektronika se brine za sigurnost. Primjerice, isprobani Grand Cherokee radarom detektira prepreke i o njima alarmira vozača. Već je serijski bogato opremljen, a isprobana izvedba Overland donosi, primjerice, kožom presvučenu unutrašnjost, radio CD MP3 s komandama na upravljaču, navigaciju, senzor mrtvoga kuta, prilagodljivi Cruise Control, senzor koji registrira mogućnost naleta na vozilo ispred, ventilirana prednja sjedala, grijana sjedala i u prvom i u drugom redu, zatamnjena stakla, dvostruki krovni otvor. Iako je riječ o izdržljivu radno-relaksirajućem stroju, interijer je podređen komforu, o čemu svjedoči i detalj da se i vrata prtljažnika otvaraju i zatvaraju električnim putem.
"Interijer više nije američki neugledan." I nije. Sad je staro-korejski neugledan. I ima neki močvarno zeleni odsjaj.